Rudus on rakennusalalla työturvallisuuden ja ympäristöasioiden edelläkävijä. Tämä asema on saavutettu määrätietoisella työllä sekä yhteisellä, oikealla asenteella. Meille tärkeitä arvoja on edistetty juhlapuheiden sijaan konkreettisilla toimenpiteillä. Nyt olemme asettaneet itsellemme seuraavaksi tavoitteeksi mahdollisimman tyytyväiset asiakkaat ja alan parhaan asiakaskokemuksen.
Kuluneen syksyn aikana kysyimme asiakkailtamme, mitä mieltä he ovat Ruduksen toiminnasta, tuotteista ja palvelun laadusta. Kyselyyn vastasi noin 300 asiakastamme, joista 98 haastateltiin henkilökohtaisesti. Palautteen perusteella Ruduksen vahvuuksia ovat toimituskyky, tuotteiden laatu, henkilökunnan osaaminen, työturvallisuus ja vastuu ympäristöstä. Sen sijaan meidän tulisi toimia asiakkaittemme kanssa aktiivisemmin eikä turhan jäykästi, tehokkuutta on syytä lisätä ja digitaalisia palveluja kehittää. Edellisen kerran vastaava tutkimus tehtiin pari vuotta sitten. Iloksemme kehitys on ollut positiivista ja asiakastyytyväisyys on parantunut.
Ruduksen asiakastyytyväisyyden voidaan nyt katsoa olevan hyvällä tasolla, mutta matkaa alan johtoasemaan on vielä monta harppausta. Sen saavuttaminen vaatii samantyyppistä toimintaa kuin olemme tehneet työturvallisuus- ja ympäristövastuun kanssa – intoa ja investointeja. Asiakastutkimuksen keskeinen tavoite täyttyi eli saimme paljon konkreettista palautetta siitä, miten voimme parantaa yhteistyötä asiakkaittemme kanssa. Niistä muodostuu toimenpidesuosituksia, joiden toteuttaminen antaa meille palkkioksi tyytyväisemmät asiakkaat. Ruduslaisten tehtävänä on auttaa asiakkaitamme menestymään omassa liiketoiminnassaan. Se on vahva perusta myös asiakastyytyväisyydelle.